SVB Kwaliteitslabel.

22/02/2019

Wie op zoek is naar een dagje kwalitatieve ontspanning, komt automatisch bij de Saunavereniging België terecht. Alle aangesloten sauna’s van de vereniging dragen namelijk het SVB kwaliteitslabel. Wat houdt dat in? Je bent hier zeker van een optimale hygiëne en waterkwaliteit. De sauna’s worden allemaal maandelijks gecontroleerd door professionele labo’s en dienen hun attesten voor te leggen. Maar er is meer: zo wordt er bij de publieke sauna’s op toegezien dat de vloeren regelmatig gepoetst worden en niet te glad zijn en dat er voldoende voetsproeiers zijn. Al deze regels werden vastgelegd in de VLAREM van de volksgezondheid.

Ook de aangesloten privésauna’s voldoen aan de strenge eisen. Een privésauna is namelijk bij wet niet verplicht om zich aan de VLAREM te houden, maar wordt enkel door de gemeente gecontroleerd. Om bij SVB te mogen aansluiten, dienen ook zij aan de (strengere) eisen van de VLAREM te voldoen.

Veilig en zorgeloos ontspannen, dat is waar de Saunavereniging België voor staat!